Forgotten Fantasy
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Forgotten Fantasy

Velkommen Til Forgotten Fantasy

ForumforsidePortalNyeste billederSøgTilmeldLog ind
Goblin Weather Report: Cloudy with a chance of BOOM balls!
November 2024
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
KalenderKalender

You and your fellow players.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
The Broker
Admin
Admin
The Broker

Antal indlæg : 94
Geografisk sted : The Void

You and your fellow players. Empty
IndlægEmne: You and your fellow players.   You and your fellow players. I_icon_minitimeSøn Aug 12, 2012 12:09 pm

Nu har vi startet et spil hvor vi er rigtigt mange spillere og derfor kommer der en masse tidspunker hvor man handler og de andre skal reagere. Derfor skriver jeg her en guide til hvad jeg mener er en god måde at handle på.

PM: Private beskeder er en rigtigt god måde at aftale tingene imellem spillerene. F.eks vil jeg gerne overrumple Ramus' karakter. Derfor skriver jeg til Rasmus at:

"Rasmus, jeg vil gerne overrumple din karakter. Kunne vi eventuelt gøre det at min karakter hopper nedfra vinduet og lander ovenpå din? Min karakter har udvidet akrobatik og uncanny stealthiness."

Så kan Rasmus vælge om det er okay eller ej, og det kan ikke ses i tråden. Det giver et større flow når man skal gennemlæse den senere. Desuden er det godt hvis man prøver at indsamle viden eller lignede om andre, eller gerne vil have noget baggrundsviden når spiller starter.

KARAKTER PRØVER AT: Den anden mulighed er at skrive på følgende måde:

"Demonicus Evilus aktivere sin Doom-on-You evne og prøver at bruge den på Goody-two-shoe III. De enorme onde onde magter samler sig om ham, som de bliver skudt afsted i et dødeligt angreb."

Dette giver den anden spiller en mulighed for at reagere og afværge angrebet til forskel fra:

"Demonicus Evilus aktivere sin Doom-On-You evne imod Goody-Two-Shoe III. De enorme onde onde magter samler sig om ham, som de bliver skud afsted i et dødeligt angreb."

Forskellen på de to er det simple "Prøver". Dette giver mulighed for reaktion, for spil. Den anden lukker lidt for reaktionerne og kan give en dårlig karma imellem spillerene

GM-SANKTIONn: Dette er den ultimative sanktion for en handling. Det kan være at springe de andre spillere over, bringe NPC'er ind i spil.. I korte træk alt. Misbrug ikke dette privilegium! Selvom man har fået lov til at handle på Gm's vejne, skal dette ikke misbruges. Lad det ikke gå udover dine medspillere eller pis Gm af.. Det bringer intet godt med sig, hverken for spillet eller dig.
Tilbage til toppen Go down
Royce Melborn
Game Master
Game Master
Royce Melborn

Antal indlæg : 62
Geografisk sted : Sidder fast i Midgaard

You and your fellow players. Empty
IndlægEmne: Sv: You and your fellow players.   You and your fellow players. I_icon_minitimeLør Aug 18, 2012 5:49 pm

Ricko skrev:

"Demonicus Evilus aktivere sin Doom-on-You evne og prøver at bruge den på Goody-two-shoe III.

"Curse your sudden but inevitable betrayal Demonicus!" Goody-two-shoe screamed as he desperately tried to deflect the Doom-attack using his All-That-Is-Good-In-This-World power.

As their powers clashed he couldn't help but think that fate and destiny forced Goody and his old friend to fight. It almost seemed as if the universe wouldn't allow them to be friends.

Godt indlæg Ricko, kunne især godt lide dine hovedpersoner. Tror de har et kompliceret forhold til hinanden.

Tilbage til toppen Go down
https://imgur.com/a/47GvE

You and your fellow players.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Forgotten Fantasy :: A guide for the Forgotten-
Gå til: